MIN ÄLSKADE ÄLSKLING!!!<3

Hej! Tänkte skriva ett inlägg om Windy. Lite hur det går för oss och hur hon är osv. Okej let's GO!!

Först gången jag såg Windy va på en bild på blocket. Hon va i en paddock och såg sådär "lagom" ut på nått sätt. Typ bra på alla sätt om ni förstår mig!:) jag ropade på mamma och bad henne att ringa. Dagen efter när jag kom hem från stallet så sa hon att hon hade pratat med ägarna och att dom ville att man skulle ha henne som foderhäst på heltid. Alltså som en egen häst fast att dom fortfarande står som ägare. Alla förhoppningar gled ur mig och surrade iväg upp i luften. Jag visste ju att mamma aldrig skulle låta mig få en "egen" häst. Men jag tjatade lite i alla fall. Och Madde tjatade lite hon med och plötsligt så sa mamma jaja vi kan ju iaf alltid kolla vad det kostar. Jag blev överlycklig och undrade vad som hänt med mamma. Hon som sagt "nej, det blir inte någon häst hur mycket du än tjatar ". Hon sa det 1000 ggr om att jag lovar ingenting men vi kan kolla upp det. Men det kändes ändå som en lite seger för mig. Jag hade fått mamma att ändra sig en lite bit mer mot rätt håll. Många pusselbitar fanns kvar men fortfarande 1 på rätt plats:) nu va bara resten kvar. När vi hade kollat upp vad det kostar så
Sa mamma nej igen. Den där pusselbiten fick jag leta upp igen innan jag kunde övertala henne att fortsätta och inte ge upp. Jag tjatade och sa att i fall jag slutar med alla mina lektioner och lägger dom på hästen istället så blir det nästan lika mycket. Det täcker inte allt men jag får ju rida varje dag istället!:) jag fick mamma ännu en gång att ändra sig och pusselbiten kom på plats igen. Nästa steg blev provridning. Jag va så nervös att jag nästan sprack. Passade hästen så kanske den skulle bli nästan min egen. När vi kom till den lilla gården va det blåsigt kalt och snöade. Men vad spelade det för roll. Bara Windy passade!:)
Första gången vi såg henne såg hon kanske ut som världens finaste häst direkt. Förutom i mina ögon. Den lilla tuffsiga långhåriga fuxfärgade ponnyn med en vit fin bläs mellan dom vackra ögonen såg på mig. GUUUD vad fin hon är tänkte jag. Tänk om man tog bort all lång jobbig vinterpäls, ryckte manen någon decimeter, ryktade henne blank och fin, musklade upp hals, rygg och bantade den tjocka gulliga ponnymagen så skulle hon bli världens finaste häst. Finare än alla os hästar i hela världen.
Första gången jag satt på hennes mjuka gungade rygg är ett minne för livet. Shiit, mins det som igår. När jag skulle hoppa upp och Madde fick håll i henne för att jag skulle hinna sitta upp innan hon gick iväg. Hur pigg, glad och ivrig hon va. Vilket härligt och mjukt steg denna underbara ponnyn har. shiiit älskar verkligen hennes rörelser, hur hela hon går igenom sig och ryggen rör sig mjukt och gungit!:) hur mjuk och "lätt" hon va i munnen (för att inte ha blivit riden sen i november, då va det februari.) hur glad jag blev när alla tyckte att det såg så bra ut! Och duktig Windy va trotts det kalla vädret och frysta underlaget!
Vi åkte senare nöjda och glada hem och bestämde oss för denna hästen ville vi ha!:) allihopa va lika säkra! Jag dansade på rosa moln och va så glad. Men sen kom nästa problem. Det fanns igen stallplats ledig på Theleborg och andra personer skulle provrida Windy. Hittade Annika någon som kunde ta henne snabbare och som hon ville lämna henne till så skulle det bli så. Men vi hade tur. Annika gillade oss och vi hittade ganska snabbt en stallplats som blev ledig. Yeees äntligen så blev min högsta dröm någonsin sann. GUUUD så lycklig jag va:)
Den dan som Windy kom ut ur transporten med rumpan först med ett silvrigt vintertäcke på va awsome. Jag va glad och lycklig och alla sa att hon va den fiiinaste lilla ponny dom sett eller i alla fall jättesöt!:)<333 vi gick en snabb liten runda med henne så att hon fick sträcka lite på benen. Sen fick hon en tuss hö i boxen att mummsa på.
Gud vad fin hon är våran Windy. Världens finaste Ögon och världens finaste mule har hon. Den är den mjukaste delen på hela henne. Jag gillar vart ända litet päls strå på henne. Hon är verkligen den finaste hästen som finns i hela världen.
Hon är så himla ärlig och tydlig med va hon vill. Pratar gärna med en och nosar i fickorna efter bortglömda godbitar. Hon försöker så gott hon kan och skulle aldrig skada någon med flit.
Hon är inte direkt den lättaste hästen att rida utan kräver mycket ridning. Sitter bara och åker så kan man räkna med att det bli som Windy vill alltså full fräs frammåt.:) hon älskar att få springa det fortaste hon kan. Där för passat ju Windy väldigt bra på henne.
Men hon är verkligen den finaste hästen på hela jorden eller i hela universum förresten. Ingenting kan va finare än du. Du förstår en alltid och gör ditt bästa. Blir man kompis med dig så har men en för livet. Den saken är klar och när ägarna någon dag tar tillbaka dig vet jag inte men det vill jag inte ska hända för utan dig är livet inte någonting du är det bästa som finns and i Will always love you<333

Till världen bästa häst



Kommentarer
Postat av: My

Vilken trevlig blogg! =) Hoppas du har en bra helg! Kram My

2012-10-20 @ 18:22:05
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0