WINDY!!

Jag har ju lovat att jag ska skriva ett LÅÅÅÅNGT inlägg om Windy ju, och här kommer det!!:)

Det hela började med att jag och mamma satt i soffan och myste med film och godis. Vi satt och småpratade lite om allt möjligt. Och plötsligt så sa jag att jag ville ha en egen häst. Då så sa mamma allt det där med nej det är för dyrt tar för mycket tid och bla bla bla.....
Då så blev jag lite sur och sa men SNÄLLA tänk vad roligt det hade varit:) men mamma sa samma gamla visa och började bli rätt så irriterad. Det blev jag också så jag sa till en gång till, VARFÖR???? Då blev mamma arg och sa att jag fick titta efter en fodervärldshäst i sånna fall. Jag blev lite arg så jag gick in på mitt rum och slängde på datorn och gick in på blocket. Där hittade jag 2 st hästar som behövde fodervärld. Den ena va Windy! Mamma menade att jag skulle hitta en häst som jag tog hand om någon gång i veckan som stog i närheten.
När vi ringde på annonserna så ville den ena att man skulle rida lite mer soggsturer eftersom att det inte fanns något ridhus eller paddock. Det var ingenting för mig eftersom att jag vill tävla och rida gör tränare och lära mig allt! Så den hände det ingenting med. Men när bi ringde på Windy så sa dom att det va tänkt som så att man skulle ha hästen i ett eget stall och stå för alla kostnaderna. Mamma sa att vi va tvugna att tänka på det lite. När jag kom hem sen så berättade mamma det för mig och sa att jag fick leta vidare. Då sa jag men kan vi inte åtminstånde titta efter hur mycket det kostar så HIMLA dyrt kan det ju inte va?? Och pm Madde och jag delar upp det lite så får vi ju tid. Mamma tänkte en liten stund och sen sa hon att vi kunde göra det. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA sa jag!!!
När vi hade kollat lite närmare på det så såg vi ju att det inte va så dyrt eller åtminstånde så att vi hade råd till det! Så mamma ringde upp och pratade lite och det blev bestämmt att vi skulle provrida henne. JIIIPPPPPIIIE!!! När Madde och jag såg henne så blev vi urförtjuta redan på en gång! Hon va typ den sötaste lilla ponny i världen:)<333
Hon hade så snälla ögon och såg jättefin ut. När vi skulle rida henne så va hon jätte duktig! Både Madde och jag va förälskade i henne:) ägaren sa att hon ryckte om oss och att det kändes bra att ev lämmna henne till oss! I bilen på väg hem så pratade alla i munnen på varandra. Men det blev senare i alla fall bestämmt att vi skulle ha henne. På veterinär besiktningen så gick det super bra och dom tyckte att hon hade fina ben!! Lilla ulltottan!!:) sen kom hon hem till oss på lördagen för exakt 2 veckor sedan! Naaaw vid fin hon ärrrrrr!!:)<33333333333333333 •100000000000000 + lite till!!
Hon är alltid så himla glad och snäll vill så mycket och försöker alltid! Hon tycker om att bli kliade i pannan och ner mot mulen. MYSIGA DU!!:) jag hoppas verkligen att ingen tar henne ifrån oss nu. JAG ÄLSKAR DIG!!!<333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333


Kommentarer
Postat av: Matilda

Naw, fina Windy! ♥

Jag håller med ägaren - hon tycker om er. :)

2012-04-14 @ 15:21:56
URL: http://matildan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0